Før du bestillinger
Kontraktsvilkår består av enten et bindende skriftelig tilbud fra oss eller informasjon om våre priser på vår hjemmeside, dette i sammen med våre kontraktsvilkår.
Tilbudet og vilkårene sendes kunde per e-post , sms eller per post , alternativt kunden er informert om priser og vilkår via vår hjemmeside. Oppdraget og vilkårene anses som bindende og akseptert av kunde når kunden bestiller oppdraget skriftlig eller muntlig.
Vilkår
Flyttehjelp vilkår
Avbestilling av oppdrag: Som beskyttelse for tap av kostnader gjelder følgende satser for avbestilling av oppdrag: avbestilling minst 7 dager før oppdragets utførelse – faktureres kunden 80 % av estimert pris av oppdraget samme dag faktureres kunden 100% av estimert pris av oppdraget.
- Veggfaste/monterte gjenstander må demonteres ut av kunden hvis ikke annet er avtalt.
- Hvitevarer (vaskemaskin, oppvaskmaskin osv) må kobles fra og tømmes for vann. Har du fremdeles transportsikringen skal denne monteres. Vi tar ikke ansvar for eventuelle maskinelle skader dersom transportsikringen ikke er påmontert.
- Ildsfarlige, eksplosiver, illeluktende eller etsende stoffer tas ikke med på bilen. Kunden skal alltid opplyse om disse på forhånd og står ansvarlig for skader dette måtte forårsake.
- Flyttebyrået har ikke juridisk ansvar for tap eller skade på smykker, mynter eller frimerkesamlinger som medbringes flyttebilen
- Vi tar ikke ansvar for planter, grønnsaker eller andre temperaturømfintlige varer. Dypfryser må av tines og tømmes for matvarer.
- Møbler/gods som veier over 80kg må avtales på forhånd.
- Dersom dør til dør transport ikke kan utføres på grunn av hindringer som ikke er inkludert i tilbudet, må kunden selv betale slike omkostninger.
- Svedson har rett til å benytte seg av underleverandører ved utførelse av arbeid i henhold til nærværende kontrakt. Disse skal følge de samme krav til prosedyrer mv. som fremgår av avtalen. Kunden skal imidlertid i alle spørsmål som gjelder avtalen, forholde seg direkte til Svedson, og ikke til underleverandør.
- Ved levering blir esker og møbler plassert etter kundens anvisning. Er ikke kunden tilstede eller det ikke foreligger anvisning vil godset bli plassert sentralt i bopel etter best mulig skjønn.
- Ved avtalt for flytting etter klokken 11:00 tas det forbehold om at mulige forsinkelser kan oppstå grunnet oppdrag tidligere på dagen trafikk.
- Når kunden pakker sine gjenstander selv unndrar flyttebedriften dens kontroll med hvor fagmessig pakkingen er utført, herved bortfaller noe av bedriftens evne til å sikre skadefri transport. Faren for håndterings- eller stableskader er da større. Flyttebedriften kan ikke påta seg ansvar for det. Om det skulle oppstå skade på kundens flyttegods eller en annen skade i oppdragsperioden eller forsinkelse i forhold til kontraktens terminer som medfører kostnader for kunden, og årsaken kan henføres til flyttebedriftens forhold, skal kunden ha erstatning innenfor rammen av den ansvarsforsikring flyttebedriften kan oppnå.
- Den forsikring bedriften kan oppnå er underlagt internasjonale regler om ansvar for gods under transport og som begrenser erstatningsansvaret til kr 1.200,- pr m3. Bedrift sine kunder er på denne måten underforsikret i de fleste tilfeller, og vi kan ikke påta seg det reelle ansvar for godsets faktiske verdi, hva enten bedriften er skadevolder eller skaden har andre årsaker.
Partene avtaler derfor at flyttebedriftens erstatningsansvar og regressrisiko for kundens verdier også overfor kundens forsikringsselskap skal være begrenset til kr 1.200,- pr m3.Pga. bedriften sin begrensede evne til å påta seg erstatningsansvar slik det er beskrevet I dette punkt i vilkårene, råder vi derfor alle kunder til å tegne en egen flytteforsikring . Vår godsansvarsforsikring trer først i kraft når den totale skaden har en verdi over kr. 10.000,- og skader med verdi under dette vil dessverre ikke dekkes av en godsansvarsforsikring eller flyttebyrå. Med bakgrunn i at vi som flyttebyrå har begrenset mulighet for å påta oss erstatningsansvar anbefaler vi alle våre kunder å tegne en egen forsikring for eget flyttegods. - Reklamasjon i forbindelse med skader o.l må fremsettes skriftlig og uten ugrunnet opphold senest innen 48 timer etter at flyttingen har funnet sted. Selskapets ansvar er begrenset, og gjelder ved påvist uaktsomhet. Skade melding skal sendes til post@svedson.no.
- Betaling for oppdraget kan ikke holdes tilbake på grunn av reklamasjon. Hver reklamasjon blir behandlet.
- Betaling skjer etter endt oppdrag hvis ikke annet er avtalt. Betaling kan gjøres elektronisk med bankkort eller vipps. Vi sender ikke faktura til privatkunder.
Budbil og varetaxi vilkår
Avbestilling av oppdrag: Som beskyttelse for tap av kostnader gjelder følgende satser for avbestilling av oppdrag: avbestilling minst 7 dager før oppdragets utførelse – faktureres kunden 80 % av estimert pris av oppdraget samme dag faktureres kunden 100% av estimert pris av oppdraget.
- Svedson har rett til å benytte seg av underleverandører ved utførelse av arbeid i henhold til nærværende kontrakt. Disse skal følge de samme krav til prosedyrer mv. som fremgår av avtalen. Kunden skal imidlertid i alle spørsmål som gjelder avtalen, forholde seg direkte til Svedson, og ikke til underleverandør.
- Ildsfarlige, eksplosiver, illeluktende eller etsende stoffer tas ikke med på bilen. Kunden skal alltid opplyse om disse på forhånd og står ansvarlig for skader dette måtte forårsake.
- Hvitevarer (vaskemaskin, oppvaskmaskin osv) må kobles fra og tømmes for vann. Har du fremdeles transportsikringen skal denne monteres. Vi tar ikke ansvar for eventuelle maskinelle skader dersom transportsikringen ikke er påmontert.
- Møbler/gods som veier over 80kg må avtales på forhånd.
- Dersom dør til dør transport ikke kan utføres på grunn av hindringer som ikke er inkludert i tilbudet, må kunden selv betale slike omkostninger.
- Dersom det er avtalt utkjøring/henting og avsender/mottaker ikke er til stede, blir oppdraget fakturert i sin helhet med avtalt pris. Det samme gjelder dersom oppdraget ikke kan gjennomføres på grunn av manglende eller feil opplysninger fra oppdragsgiver.
- Ved avtalt for budbil etter klokken 11:00 tas det forbehold om at mulige forsinkelser kan oppstå grunnet oppdrag tidligere på dagen trafikk.
- Ved lasting på pall er kunden ansvarlig for at godset er forsvarlig stablet og sikret på pallen. Om det er fare for at godset skal forskyve seg og påføre skade, skal dette sikres med stroppebånd, plast eller annen tilstrekkelig sikring. Dersom dette ikke er tilfredsstillende gjort, kan Svedson avvise oppdraget og kunden kan bli belastet for oppdraget i sin helhet.
- Når kunden pakker sine gjenstander selv unndrar Svedson dens kontroll med hvor fagmessig pakkingen er utført, herved bortfaller noe av bedriftens evne til å sikre skadefri transport. Faren for håndterings- eller stableskader er da større. Svedson kan ikke påta seg ansvar for det. Om det skulle oppstå skade på kundens flyttegods eller en annen skade i oppdragsperioden eller forsinkelse i forhold til kontraktens terminer som medfører kostnader for kunden, og årsaken kan henføres til Svedson forhold, skal kunden ha erstatning innenfor rammen av den ansvarsforsikring Svedson kan oppnå.
- Den forsikring bedriften kan oppnå er underlagt internasjonale regler om ansvar for gods under transport og som begrenser erstatningsansvaret til kr 1.200,- pr m3. Bedrift sine kunder er på denne måten underforsikret i de fleste tilfeller, og vi kan ikke påta seg det reelle ansvar for godsets faktiske verdi, hva enten bedriften er skadevolder eller skaden har andre årsaker.
Partene avtaler derfor at Svedson erstatningsansvar og regressrisiko for kundens verdier også overfor kundens forsikringsselskap skal være begrenset til kr 1.200,- pr m3.Pga. bedriften sin begrensede evne til å påta seg erstatningsansvar slik det er beskrevet I dette punkt i vilkårene, råder vi derfor alle kunder til å tegne en egen flytteforsikring . Vår godsansvarsforsikring trer først i kraft når den totale skaden har en verdi over kr. 10.000,- og skader med verdi under dette vil dessverre ikke dekkes av en godsansvarsforsikring eller flyttebyrå. Med bakgrunn i at vi som transport firma har begrenset mulighet for å påta oss erstatningsansvar anbefaler vi alle våre kunder å tegne en egen forsikring for eget gods. - Reklamasjon i forbindelse med skader o.l må fremsettes skriftlig og uten ugrunnet opphold senest innen 48 timer etter at flyttingen har funnet sted. Selskapets ansvar er begrenset, og gjelder ved påvist uaktsomhet. Skade melding skal sendes til post@svedson.no.
- Betaling for oppdraget kan ikke holdes tilbake på grunn av reklamasjon. Hver reklamasjon blir behandlet.
- Betaling skjer etter endt oppdrag hvis ikke annet er avtalt. Betaling kan gjøres elektronisk med bankkort eller vipps. Vi sender ikke faktura til privatkunder.
Renhold
- Svedson har rett til å benytte seg av underleverandører ved utførelse av arbeid i henhold til nærværende kontrakt. Disse skal følge de samme krav til prosedyrer mv. som fremgår av avtalen. Kunden skal imidlertid i alle spørsmål som gjelder avtalen, forholde seg direkte til Svedson, og ikke til underleverandør.
- Endringer av tidspunkt. Hvis tidspunktet ikke passer lenger, så kan du flytte til en annen dato eller tid, uten ekstra kostnad.
- Ønsker du å kansellere bestillingen, så er det viktig å gjøre dette i god tid. Ved kansellering innen 48 timer før oppdragets utførelse, så vil det belastes et gebyr for å kompensere renholder for tapt inntekt.
Gebyr: 50% av oppdragets pris, eksklusiv mva.
Tidsfrist: Mindre enn 48 timer før oppdraget starter. - Vi har fornøydgaranti for flyttevask og du betaler ingenting før du har godkjent renholdet. Dersom det er noe som ikke er i orden, kommer vi tilbake og retter opp kostnadsfritt. Reklamasjon i forbindelse med vask må fremsettes skriftlig senest innen 48 timer etter vasken er utført. Reklamasjon melding skal sendes til post@svedson.no.
Søppeltaxi
Avbestilling av oppdrag: Som beskyttelse for tap av kostnader gjelder følgende satser for avbestilling av oppdrag: avbestilling minst 7 dager før oppdragets utførelse – faktureres kunden 80 % av estimert pris av oppdraget samme dag faktureres kunden 100% av estimert pris av oppdraget.
- Hvitevarer (vaskemaskin, oppvaskmaskin osv) må kobles fra og tømmes for vann.
- Ildsfarlige, eksplosiver, illeluktende eller etsende stoffer tas ikke med på bilen. Kunden skal alltid opplyse om disse på forhånd og står ansvarlig for skader dette måtte forårsake.
- Ting som veier over 80kg må avtales på forhånd.
- Dersom dør til dør transport ikke kan utføres på grunn av hindringer som ikke er inkludert i tilbudet, må kunden selv betale slike omkostninger.
- Svedson har rett til å benytte seg av underleverandører ved utførelse av arbeid i henhold til nærværende kontrakt. Disse skal følge de samme krav til prosedyrer mv. som fremgår av avtalen. Kunden skal imidlertid i alle spørsmål som gjelder avtalen, forholde seg direkte til Svedson, og ikke til underleverandør.
- Ved avtalt for oppdrag etter klokken 11:00 tas det forbehold om at mulige forsinkelser kan oppstå grunnet oppdrag tidligere på dagen trafikk.
- Reklamasjon i forbindelse med skader o.l må fremsettes skriftlig og uten ugrunnet opphold senest innen 48 timer etter at oppdrag har funnet sted. Selskapets ansvar er begrenset, og gjelder ved påvist uaktsomhet. Skade melding skal sendes til post@svedson.no.
- Betaling for oppdraget kan ikke holdes tilbake på grunn av reklamasjon. Hver reklamasjon blir behandlet.
- Betaling skjer etter endt oppdrag hvis ikke annet er avtalt. Betaling kan gjøres elektronisk med bankkort eller vipps. Vi sender ikke faktura til privatkunder.